تصاویر زیباسازی نایت اسکین
ان الحیات عقیده و جهاد ( زندگی، چیزی جز باورها و مبارزه برای آنهانیست ) باور من در زندگی عشق و ایمان است. عشق بر مدار حقیقت و ایمانِ منطبق بر وحی. حقیقت چیزی جز کلام خداوند نیست، پس عشق خداوند است. عاشق باشیم و مبارز. ............................ قصه ی نـــا گفته ام بسیار شد/ دردهـــا در سینه ام خـروار شد/ گوش کن چیزی بگویم د یــــر نیست/ واژه هایم طعــمه ی تکفیــر نیست/
  :: مبارز عاشق


بازی آنلاین پرندگان خشمگین
کد بازی آنلاین
فال عشق
بازی آنلاین تک تیرانداز
کد بازی آنلاین
ایجاد خبرنامه ایمیلی

ان الحیات عقیده و جهاد ( زندگی، چیزی جز باورها و مبارزه برای آنها نیست )

چند همسری زنان

 

چندهمسری زنان

 

در دنیا:

چندهمسری زنان، یعنی مقوله ای که در آن زن، دارای چند شوهر باشد، در طول تاریخ در مناطقی از دنیا (عرب در زمان گذشته، تبت، و...) رواج داشته و دارد.

تنها مشکل عمده ای که برای چندهمسری زنان در زندگی این جهان عنوان شده است، مسأله مشخص شدن پدر فرزند است. بگونه ای که عنوان می شود:

 

مهمترین اشکال چند شوهری، از بین رفتن رابطه پدر با فرزند است. نمیتوان تشخیص داد که پدر این فرزند، کیست.

میگویند گروهی از زنان ، در حدود چهل نفر ، گرد آمدند و بحضور علی بن‏ابیطالب علیه‏السلام رسیدند ، گفتند چرا اسلام بمردان اجازه چند زنی داده، اما به زنان اجازه چند شوهری نداده است. آیا این امر یک تبعیض ناروا نیست ؟

علی(ع) دستور داد ظرفهای کوچکی از آب آوردند و هر یک از آنها را بدست یکی از آن زنان داد . سپس دستور داد همه آن ظرفها را در ظرف‏ بزرگی که وسط مجلس گذاشته بود خالی کنند . دستور اطاعت شد ، آنگاه‏ فرمود اکنون هر یک از شما دو مرتبه ظرف خود را از آب پر کنید اما باید هر کدام از شما عین همان آبی که در ظرف خود داشته بردارد . گفتند این‏ چگونه ممکن است ؟ آبها با یکدیگر ممزوج شده‏اند ، و تشخیص آنها ممکن‏ نیست. علی(ع) فرمود اگر یک زن چند شوهر داشته باشد ، خواه ناخواه، با همه آنها همبستر می‏شود، و بعد آبستن میگردد. چگونه میتوان تشخیص‏ داد که فرزندی که بدنیا آمده است از نسل کدام شوهر است؟ [*]

[*] «شهید استاد مرتضی مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص 380»

 

 

 

در بهشت:

یکی از نعمت های خداوند، در پاداش کارهای نیک و ایمان به خدا، بهشت و نعمت های آن است. بیگمان برای ورود به بهشت و استفاده از نعمتهای خداوند رحمان، فرقی میان زن و مرد نیست.

 

در چندین جای قرآن، همسران بهشتی «حور العین» نامیده شده اند.

«حور»، جمع «حوراء» است و «احور» به معنای کسی است که سیاهی چشمش کاملا سیاه و سفیدی اش کاملا شفاف و سفید و درخشنده است و این نهایت زیبایی چشمان است. بعضی نیز آن را سفیدی اندام معنا کرده اند و ممکن است این تعبیر، هم به چشمان زیبا و هم به اندام سفید آنها اشاره داشته باشد.

واژه «عین»، جمع «اعین» و «عیناء» به معنای درشت چشم است و به زن یا مردی که دارای چشمان درشت و جذاب و زیبا باشد اطلاق می شود.

همچنین باید توجه داشت که واژه ی حور و عین هم بر مذکر و هم بر مونث، هر دو اطلاق می گردد: از این رو مفهوم گسترده ای دارد که همه ی همسران بهشتی را شامل می شود؛ همسران زن برای مردان با ایمان، و همسران مرد برای زنان مؤمنه. [*]

[*] مکارم شیرازی، ناصر، دیدار یار (معاد در کلام وحی9)، ص 121 و 120. [*] پیام قرآن، جلد 6 ، ص 259

 

 

*

ضمنا ذکر این نکته نیز بجاست که بر اساس قرآن و روایات، برای زنان و مردان بهشتی، «غلمان» هایی وجود دارد که از آنها بعنوان پسران زیباروی بهشتی یاد شده است:

 

«پسران زیبارویی که هر گاه ایشان را می بینی، گمان می کنی گوهر تراشیده شده اند.» (سوره مبارکه انسان، آیه 19)

«و پیوسته بر گردشان نوجوانانى هستند که همچون مرواریدهاى درون صدفند.» (سوره مبارکه طور، آیه 24)

 



:: برچسب‌ها: زن،پدر،علی(ع)،حقوق اسلام،مطهری حقوق اسلام،مطهری, چند همسری،بهشتی،مکارم شیرازی،پیام قرآن, غلمان،سوره طور،سوره انسان, حور العین،گوهر،زیبارو
آخرین عناوین مطالب